• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Thornlån

B

Babben

Gäst
Poäng: 0
Hej

Nån som har lån hos Thorn ?
Hur mycket och till vilken ränta ?
Skickar dom fakturor eller kan man få e-faktura ?
Bra eller dåligt ?
Funderar på deras pluslån bättre än onea
Är dom hårda med sin upplysning på uc ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Länge sedan jag tog ett lån där, var när de inte tog uc. De har kanske den otrevligaste kravavdelning jag varit i kontakt med. Samt att de ringer alla om man är sen. De har ringt mina barn flera gången och frågat varför jag, deras pappa inte betalat i tid. Mina barn har inte ett skit med mina krediter att göra. Sedan ska man betala i tid det vet jag men ibland blir inte livet som tänkt. Jag har betalat av min skuld nu i år och spärrat mig för alltid hos dem vilket är fruktansvärt skönt. Kanske bara brixo kundtjänst som är värre.
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Hur
Hej

Nån som har lån hos Thorn ?
Hur mycket och till vilken ränta ?
Skickar dom fakturor eller kan man få e-faktura ?
Bra eller dåligt ?
Funderar på deras pluslån bättre än onea
Är dom hårda med sin upplysning på uc ?
hur stort lån är det du vill ta?
 
B

Babben

Gäst
Poäng: 0
Hur

hur stort lån är det du vill ta?


Jag har kollat lite på deras 100000 lån .

Lösa onea , Vivus , slantar och viaconto .

Har mailat med som lite och fått fram att dom rapporterar inte skulden till uc vilket är bra . Jag har mycket blancolån men jag har fått ihop dom i bra klumpar med medsökande så detta skulle va tanken att samla ihop det sista . Uc nu 5,2 % tror jag har 7-8 ff men frågan är ju hur mycket ställning dom tar till övriga skulder eller om dom bara kollar på sin kalkyl och uc betyg . Tar jag mina uppgifter på dom lån jag har på uc så blir ju kalkylen hyfsad då jag delar många av månadskostnaderna med mina medsökande . Även om verkligheten ser lite annan ut men det vet ju inte dom .
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Du har ju låg score är det inte bättre att söka på tex advisa.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Länge sedan jag tog ett lån där, var när de inte tog uc. De har kanske den otrevligaste kravavdelning jag varit i kontakt med. Samt att de ringer alla om man är sen. De har ringt mina barn flera gången och frågat varför jag, deras pappa inte betalat i tid. Mina barn har inte ett skit med mina krediter att göra. Sedan ska man betala i tid det vet jag men ibland blir inte livet som tänkt. Jag har betalat av min skuld nu i år och spärrat mig för alltid hos dem vilket är fruktansvärt skönt. Kanske bara brixo kundtjänst som är värre.

Helt ärligt alltså...får dom ens göra så? Innebär det att dom även kan komma att ringa till ens arbete och säga typ
samma sak till receptionisten som svarar? :(
Jag har nämligen lån hos dom, som jag har släppt ?! :(
 
B

Babben

Gäst
Poäng: 0
Du har ju låg score är det inte bättre att söka på tex advisa.


Gjorde det för 2 månader sen inget svar och inga erbjudande . Valde dock inte att samla lån för att alla lån jag vill samla är osynliga . Därför funderar jag på ifall Thorn skulle kunna vara ett alternativ en stund iallafall .

Funderar på att chansa det hade gjort grymt mycket kan ju inte bli mer än ett nej . Har 3 st ff som går ut i aug så en mer eller mindre spelar väl ingen roll . Deras ff påverkar väl inte mer än någon annans .
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Jag ställde frågan och fick ett hur otrevligt svar där de sa att de tog sig rätten att kontakta de som behövdes för att få in pengarna, så jag bad de dra åt hel........ som sagt var de har varit värst när det gäller att ringa och terrorisera.
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Har du kollat opr privatlån, helt klart bättre kundtjänst. Thorn kommer även att i princip kräva att du köper någon produkt också. Hur ser din bisnode ut, kreditbörsen tar bisnode, men du behöver ha bättre än 5 i betyg
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp